Are you looking for something??

2.6.12

music | Mumford & Sons

Dit is echt van die muziek, die als je het de eerste keer hoort, je of gelijk verliefd maakt, of je vind het helemaal niets... Bij mij was het het eerste, wat ik de laatste wel vaker heb met folkbands (Of Monsters And Men... maar dit is veel beter! Nog beter, bedoel ik..). Ik heb het over Mumford & Sons! Ze zijn niet niets, ze stonden afgelopen Pinksterweekend nog op Pinkpop!
Mumford & Sons
De Londense band bestaat sinds 2007, in 2009 kwam hun debuutalbum "Sigh no more" uit. En daar staan leuke liedjes op! Met onverwachte instrumenten zoals een banjo en een contrabas. Er zijn geluiden dat hun tweede album eraan komt... Ik hoop het!
Hun debuutalbum Sigh No More
Hun liedjes zijn (net als die van Of Monsters And Men trouwens) heel verschillend. Er zijn rustige liedjes (of liedjes met rustige stukjes), maar zeker elk liedje straalt zo'n enorme hoeveelheid energie uit... Dat is volgens mij wel een eigenschap van Folkmuziek. Ik hou ervan! Het beurt je op, geeft jezelf ook energie en werkt even goed als een kop koffie in de vroege morgen (:
In action @Pinkpop
Ze stonden afgelopen Pinksterweekend ook op Pinkpop (ik wou dat ik er was! Bruce, Ilse Delange én Mumford & Sons! Aaaah!) en zoals je kan lezen was ik er niet, maar geweldig dat zo'n bandje aandacht krijgt van zo'n groot festival als Pinkpop. Mumford & Sons is klaar om "groot" te worden! Ze zijn al bezig langzaam de harten van de wereld te veroveren met hun muziek, dus dat komt wel goed, denk ik. 
Hierboven het liedje The Cave, de eerste van hun album Sigh no more. Het is het liedje dat het vaakst op de radio wordt afgespeeld, misschien ken je het wel! Ik zou zeggen: ga er rustig voor zitten, laat de muziek op je afkomen en geniet.
Van The Cave kreeg je energie hè? Tenminste dat kreeg ik wel ervan. Hierboven het laatste liedje van het album, After the Storm, eigenlijk het tegenovergestelde van The Cave (kon hier geen official van vinden...). Het is rustig, mooi, teder. En híer word je dan weer relaxt van!

Mumford & Sons; muziek waar je alle kanten mee op kan! Je moet het zeker luisteren, anders mis je echt wat!

Liefs, Moon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx