Are you looking for something??

4.6.12

music/personal | guitar (:

Als ik aan muziek denk, denk ik naast Racoon en Ilse Delange (IK MOET EN ZAL ZE EEN KEER - of tien - LIVE ZIEN!) ook aan mijn keyboard en gitaar. In deze post ga ik het hebben over mijn lieve gitaartje.  


Eigenlijk ben ik "per ongeluk" gitaar gaan spelen. Eerst zou Kas gitaar gaan spelen. Maar hij "kreeg last van zijn arm en hand", dus stopte hij ermee. Uit "nood" (we hadden een gitaar waar niemand iets mee deed) ging ik maar op gitaarles. Met succes! Ik doe het nu al een half jaar en vind het superleuk!
Het was een megagoedkope gitaar (mijn moeder geloofde nooit dat Kas er lang mee door zou gaan, en dat had ze bij het rechte eind) met nylonsnaren. Ik vind het geluid niet heel mooi (dat heb je met goedkope gitaren) en wil voor mijn verjaardag graag een nieuwe gitaar mét stalen snaren. Weet iemand of dat al kan, als je pas een half jaartje op een Spaanse gitaar met nylon snaren hebt gespeeld?
 Dit zijn mijn plectrums! Ik vind de groene het fijnst (die zit ook standaard op m'n gitaar, dus ik ben eigenlijk te lui om een andere te pakken, haha).

Ik krijg van mijn gitaarleraar tegenwoordig steeds meer "popliedjes" en dat is veel leuker! Nu ik alle noten en de meest gangbare akkoorden weet, kan ik al veel kanten op! Leuk!
 Haha, dit is Kas die een poging waagde om te spelen (hij kan het niet echt meer, maar het boeit hem ook niet meer)!

Bespelen jullie ook een instrument?? Hoe lang doe je dat al?? Laat het me weten!

Liefs, Moon

PS. Morgen of overmorgen meer over de BBBQ (binnen-barbecue), mét foto's!

1 opmerking:

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx