Are you looking for something??

12.8.12

list | cooking-list

Lijstjes, ik hou ervan! Het kan over van alles gaan en deze keer gaat het over koken. Ik hou van koken. Maar sommige dingen zou ik echt nog een keer willen maken!
foto's komen van We Heart It, of ah.nl
Ratatouille. Ik heb de gelijknamige film gezien (met dat leuke meesterkok-ratje) en zie in de supermarkt vaak genoeg "ratatouillepakketten" gezien. Ben toch benieuwd hoe het smaakt, heb het nog nooit op...
Wall Photos
Dit is zo'n geweldige film! Moet 'm snel weer een keer kijken!
Macarons. Ze zien er zo mooi uit en er bestaan zo veel kleurtjes (tenminste, op internet)... Nu kijken of het ook lekker is. Dat is eigenlijk mijn enige reden, haha.
Just Macarons
Cakepops. Die zien er nog beter uit dan macarons! Een leuk alternatief als je even klaar bent met cupcakes (ik voorlopig nog niet). Lijkt me superleuk om te maken! 
Wauw! Prachtig!
Tiramisu. Het lekkerste toetje van het hele universum. Mijn oma heeft het láng geleden wel eens gemaakt, maar nu wil ik hetzelfde ook wel eens proberen!
My ideal world
Viskoekjes. Hoe vaak ik dat wel niet voorbij heb zien komen in kookboeken en op www.ah.nl (daar ben ik kind aan huis)... Ik wil weten hoe dat smaakt!
Viskoekjes van zalm
De ultieme picknick. Wij picknicken niet zo vaak, maar ik zou wel eens een picknick willen organiseren met vriendin(nnen)! Eerst lekker kokkerellen, dan fiets pakken en ergens je kleedje uitstallen. Ultiem vakantiegevoel toch?
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.picknickplanner.nl/wp-content/uploads/2012/06/picknick_mallorca.jpg
Tzatziki. Het klinkt als iets heel easy (is het ook), maar ik heb het nog nooit gemaakt... En het is zóó lekker....
Recipe Details - World Kitchen
Alles met garnalen. Ik ben gék op garnalen, alleen mijn moeder niet. Dus als ik me een keertje mag uitsloven in de keuken, staat er nooit garnaal op het boodschappenlijstje... Ik ben van plan daar wel een keer verandering in te brengen...
you've just had a foodgasm.
Paella. Tuurlijk, ik heb het al vaak genoeg gegeten, maar het is me nog nooit gelukt zelf een paella te maken. Dat moet ik snel maar eens gaan doen!
あさり : celicciって誰?
Couscous. Ook dit is geen favoriet van mijn moeder, maar ik vind het heel erg lekker! Ik ben van plan ook dit snel eens te maken!
salada de couscous natalino | naminhapanela.com
Wraps. I ♥ wraps! Warm, koud, vega of vlees, mij maakt het niet uit, ik maak het! Ik kan dit niet vaak genoeg maken!
Vegan spicy “turkey” and hummus wraps - Snixy Kitchen

Zoals je ziet niet alleen maar zoetigheid, maar ook echte gerechten! Naast deze lijst, kijk ik ook vaak op www.ah.nl , waar ik veel bijzondere en eigentijdse recepten vandaan haal! Vooral in de vakantie vind ik het héérlijk om voor m'n ouders en broertje te koken!

Wat staat er op jouw lijst?

lots of love, Moon♥

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel! Macarons staan ook op mijn lijstje! Ik wil ze zo graag eens proeven :')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk lijstje. Over de tsaziki, klinkt easy maar duurt echt lang. Je moet libanese komkommers gebruiken [die van ons hebben de verkeerde smaak] en de yoghurt moet je echt lang uitslaan. Ik heb het recept van een echte griek gekregen, als je wilt geef ik hem wel een keer
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx