Are you looking for something??

24.11.12

column | Geocaching

*Dit is een voorbereiding op de post van morgen of overmorgen. Dus; lees 'm goed en houd mijn blog in de gaten!

Geowattes? Ja, je leest het goed. Geocaching. Ja. Vast nog nooit van gehoord, niet? Vandaar deze column. 
Ik ga jullie uitleggen van geocaching is. Er bestaat een grote kans dat je daarna nog steeds niet weet wat het is, maar dat zien we daarna dan wel weer.
Dit zegt wikipedia:
Geocaching is een buitensport en spel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een GPS-ontvanger (als je niet weet wat een GPS is, google het maar even) of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenaamde cache (verstopplaats) te vinden. Een cache is in het algemeen een kleine waterdichte doos, voorzien van een logboek en de "schat" (ook wel "goodies", ruilspulletjes die voor kleine kinderen erg leuk kunnen zijn). Na het verstoppen van de schat maakt de plaatser via internet de locatie bekend aan andere geocachers. Anderen kunnen bij het vinden van de schat vaak voorwerpen ruilen en/of toevoegen. In de schat is altijd een logboek aanwezig, waarin de vinder zijn naam achter kan laten. Het is ook de bedoeling dat de vinder op de Geocaching-website een log achterlaat, ook als het niet is gelukt de schat te vinden. Tegenwoordig zijn er ook applicaties voor verschillende smartphones. Met deze apps is een kaart te zien met alle caches in de omgeving en is de mogelijkheid om een log op de website te plaatsen.

En dit zegt de site zelf, www.geocaching.com:
Geocaching is een schatzoekspel in de echte wereld, gebruik makend van GPS-ontvangers. Deelnemers navigeren naar een specifieke set van GPS coördinaten en doen dan een poging de geocache (container) te vinden die op die locatie is verstopt.

Nu weet je waarschijnlijk nog helemaal niets, maar ik heb het geprobeerd. Ik heb er ooit een spreekbeurt over gemaakt, maar die heb ik uiteindelijk niet kunnen doen en toen heeft Kas 'm gedaan (wel zo makkelijk, natuurlijk. Voor hem). 

Vandaag ga ik namelijk naar het bos. Om foto's te maken. Maar mijn moeder houdt er niet van om zomaar doelloos door een bos te lopen, dus gaan we geocachen. Een hele leuke cache. Je zult er morgen alle foto's van zien.

Tot morgen!

Ken jij geocaching?

Liefs, Manon

8 opmerkingen:

  1. Super leuk, hopelijk.wordt het wat :). X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeey ik ben niet de enige die weet wat het is *verbazing*
    Een jaartje of 2 geleden sleepten mijn ouders me constant mee om dat te doen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Sommige caches zijn echt prut, zo van, pakken en wegwezen. Maar er zijn een aantal hele leuke.
    xJasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! ben benieuwd hoe het wordt :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi guys. Foto's komen niet morgen. Het heeft gisteren veel geregend, dus bos leek ons niet zo handig. Maybe volgende week, of ooit.
    O, en Jasmijn:
    Zo leuk, haha! Wij doen het nu niet zoveel meer, maar mijn opa en oma wel. Jaar, traditionals zijn niet zo leuk, sommige multi's wel (:
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er inderdaad wel eens van gehoord, maar ik snap het nog steeds niet helemaal haha. Het klinkt in ieder geval wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had het er laatst over met meisjes uit mijn klas. Zo leuk! :) Veel plezier! ♥

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh cool! Ik heb dat ook een keer gedaan, maar die was niet zo spannend, haha. Veel plezier! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx