Are you looking for something??

27.11.12

other | Jij bent de liefste

Tijdens het opruimen van al mijn zooi (dat was een hoop zooi, kan ik je vertellen), kwam ik een gedichtenboekje tegen, van héél lang geleden. Het was een gedichtenboekje voor kinderen, maar er staan best mooie gedichten in. Of je er nou van houdt of niet, ik wil ze graag met jullie delen.
LIEFSTE

ik zoek een woord
een heel nieuwe woord
een woord dat niemand kent
ik zoek een woord
dat zeggen wil
dat jij de liefste bent

ONZICHTBAAR

een zucht is onzichtbaar
net als de wind
de nacht is onzichtbaar
als de dag begint
onzichtbaar zijn de dingen
die ik kwijt ben
die ik nooit meer vind
maar 
met mijn ogen dicht
zie ik alles
wat mijn hoofd verzint

WOLKEN

hoe kan het 
dat de wolken blijven hangen
kun je ze niet vangen
met een hengel of een touw
zijn ze van watten
of van pluizen
zijn ze net zo hoog als huizen
hoe kan het
dat de wolken steeds weer komen
en weer gaan
hoe kan het
dat ze altijd verder zweven
dat er nooit eens één
een tijdje stil blijft staan

STERREN

heel ver in de verte
staan de sterren
niet te tellen
meer
veel meer
dan ik mij voor kan stellen

heel ver in de verte
zo ver als ik kan zien
zie ik sterren
en ze zien mij ook
misschien

Dit zijn er maar een paar. Alle gedichten zijn prachtig geïllustreerd. De gedichten vind ik heel kinderlijk, maar toch ook heel wijs, ik weet niet. Ik vind ze nog steeds mooi. 
Nu heb ik er dus weer een item voor op mijn bucketlist bij: een gedicht schrijven. 

Liefs, Manon

PS. Hi guys, ik ben van het weekend iets heel doms gedaan: (bijna) alle foto's van mijn blog verwijderd! Vandaar dat ook mijn header weg was. Die heb ik weer gevonden. Ik heb waarschijnlijk ook nog wel heel veel foto's uit mijn posts, maar als ik ooit nog zin heb om die terug te plaatsen, dan wordt dat op z'n vroegst in de kerstvakantie. Sorry, baal er zelf ook ontzettend van!

7 opmerkingen:

  1. leuke gedichtjes !
    en helemaal niet kinderachig,juist superleuk !
    echt manon,je bent ook altijd zo creatief in het bedenken van nieuwe artikelen,vooral mee doorgaan dus (:
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaahw, dank je, Danique, dat is ontzettend leuk om te horen! Ik wil er ook zeker mee door gaan, maar soms ben ik inspiratieloos.... en dan kom je vanzelf op zulke artikeltjes, hihi.
      x

      Verwijderen
  2. Ik hou ook van gedichten en helemaal niet kinderen achtig ze waren supermooi!

    liefs Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige gedichtjes! Hopelijk vind je snel je afbeeldingen terug!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx