Are you looking for something??

4.7.13

column | VAKANTIE

Terwijl mijn hoofd nog steeds van elk nummerbord waarin de letters A, T, C en G zitten aminozuren maakt (ik heb iets met nummerborden... en iets met DNA), ik nog steeds zenuwachtig word als ik meer dan een halfuur geen schoolboek vast heb, ik nog steeds in het Duits denk en mijn aantekeningen  en samenvattingen wachten om ritueel verbrand te worden, zou je bijna vergeten dat ik VAKANTIE heb! Ja mensen, ook Manon heeft 't, ein-de-lijk. Ik mocht het vierde jaar van gymnasium afsluiten met een Duits mondeling... FEEST. Hij ging niet heel goed, heb 30 van de 54 punten. Maar goed, dáár blijf ik niet te lang bij stil staan. Ik sta stil bij dit ontzettend leuke jaar, waarin ik weer veel heb geleerd (voor het geval er docenten meekijken), weer een jaartje ouder ben geworden en waarin ik zo goed en zo kwaad mogelijk alvast ben voorbereid op mijn examens. Daar was ik aan het begin van dit jaar nog echt niet mee bezig. Examens? Wat zijn dat? Is dat een ziekte of zo? Maar nu zijn PTA's, SE's (ANW! Jeetje, wat ben ik blij dat ik dáár vanaf ben!) en uitspraken als "dit moet je over twee jaar ook weten" heel normaal geworden. Profielwerkstuk, daar mag ik in de vakantie ook over na gaan denken. En ik ga alvast voorwerken met Economie PO's en Nederlands boekverslagen. Ik moet volgend jaar 6 boekverslagen en 10 PO's inleveren. Kan ik daar beter in de vakantie al aan beginnen.
School zal me niet met rust laten deze zes weken-plus-een-beetje. Maar ik zal genieten van de vrijheid, van de tijd, die je helemaal zelf, naar eigen voorkeur in kan vullen. Zo ga ik:

  • lezen. Heel. Veel. Lezen.
  • schrijven. Doel is vier verhalen af te schrijven in de vakantie. Mijn hoofd bolt over van ideeën voor nieuwe verhalen, maar eerst de oude afschrijven, hè...
  • een Harry Potter-filmmarathon houden. Met mijn broertje. Dat gaan we doen op een regenachtige dag, haha :').
  • afspreken met vriendinnen. Sommige spreek ik echt te weinig (ja, Daan, ik bedoel jou...).
  • Danique mailen. DAT. GA. IK. VAN. HET. WEEKEND. METEEN. DOEN. Dat beloof ik.
  • experimenteren met eten. En nee, dat betekent niet dat ik ga onderzoeken wanneer iets ontploft, maar ik wil graag nieuwe recepten verzinnen en aanpassen. 
  • dinsdag uiteten met mijn Grieksklas naar.... de Griek. Origineel hè?
  • heel veel bloggen! En dan vooral voorwerken en inplannen. 
  • op vakantie naar Italië (eerste keer!) en Zwitserland. Hier kijk ik al zó lang naar uit!!!!
  • hopelijk wat DIY'en. Ik hou van creatief bezig zijn en meestal uit zich dat in schrijven, omdat ik voor andere dingen vaak geen tijd heb. Maar vakantie = zeeën van tijd!
Zo, dat is even een klein overzichtje. Ik ga vast nog wel meer doen, maar dat is vast niet interessant.
Ik ga zo boeken verkopen op mijn vaders werk en morgen ga ik shoppen met die lieve May. Volgende week mag ik op een school over mijn boeken gaan vertellen! Echt heel spannend! Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Ik was wel altijd goed in spreekbeurten, dus laat ik het maar met een spreekbeurt vergelijken... Ik houd mijn spreekbeurt over schrijven. Ik heb het onderwerp gekozen omdat ik echt heel, heel, heel erg van schrijven houd. O ja, en ik heb twee eigen boeken. DOEI.

xxx

9 opmerkingen:

  1. Ik spreek jou echt veel te weinig, maar dat gaan we in de vakantie wel goed maken. Veel plezier morgen met maaik en dinsdag met je grieksklasje uiteten! Tot snel xxxx je trouwe anonieme volgster haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé, anonieme Daan! :D Ik weet lekker wie je bent. xMaaik

      Verwijderen
    2. Hahaha, jou volg ik ook nog steeds maaik! Ik neem aan dat jullie aankopen van vandaag op de blog verschijnen xxxxx

      Verwijderen
    3. ik heb niks gekocht, haha. Maar Maaik heel veel! xxxx

      Verwijderen
  2. Fijn dat je vakantie hebt! Ik heb morgen ook vakantie, ik heb er heel veel zin in, ik ben nu alleen ziek :( niet cool .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vandaag ook vakantie, het voelt zo goed haha! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh heerlijk dat jij nu ook vakantie hebt Manon, heb je wel verdiend ;) Veel plezier en wat heeerlijk dat je op vakantie gaat naar Italië en Zwitserland! Zijn leuke landen kan ik je zeggen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HELL YEAH ! - dit heeft verder niks met het comment te zeggen maar ik moest het even kwijt -
    kindeke toch,duits mondeling,oh mai gaaaaat,dat zijn vreselijke dingen :(
    MAAARRRR JE BENT OVER ! WHOOP WHOOP !
    dat is tof,net als die foto van de paardenbloem ( selfmade ? ) en ook tof dat je me ein - de - lijk gaat terug mailen,haha grapje !
    enjoy the holiday <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn plannen voor de vakantie zijn ongeveer hetzelfde! Ik heb heel veel zin in de rest van deze vakantie, en alvast veel plezier op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx